X
تبلیغات
رایتل
معلّم جزیره
در هر ملت چراغی است که به عموم افراد نور می دهد و آن معلم است.

پژوهش جدید یک بنیاد انگلیسی نشان داده که کودکان متولد نیمه اول سال نسبت به همسالان متولد نیمه دوم سال در ریاضی ضعیف تر هستند.

طبق یافته های محققان، کودکان متولد ماههای مه تا اوت (اردیبهشت تا شهریور) نیاز بیشتری به کمک درسی در ریاضی دارند.

این گزارش که توسط بنیاد «فرصتی برای هر کودک» انجام شده، بر روی 47 هزار و 237 کودک شش و هفت ساله تحقیق کرده که در میان ضعیفترین ها در درس ریاضی قرار داشتند.

این یافته ها نشان داده که بسیاری از کودکان متولد ماههای گرم حدود 13 ماه عقب تر از میانگین همسالان خود در ریاضیات هستند.

این یافته ها در پی پژوهشی ارائه شده که طبق آن کودکان متولد تابستان در مدرسه غمگینتر بوده، اعتماد به نفس کمتری داشته و از احتمال کمتری برای ورود به دانشگاههای برتر برخوردارند.

در این میان محققان دریافتند که کودکانی که از مشکلات بیشتری با ریاضی برخوردارند، بیشتر پسر هستند و از پس زمینه اقلیتهای قومی برخوردار بودند. اما همچنین محققان اظهار کردند که یک دوره آموزش خصوصی کوتاه و فشرده می تواند در همگامی این کودکان با همسالان خود موثر باشد.

اگرچه این کودکان همچنین از احتمال بیشتری برای صحبت به زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم و همچنین استفاده از وعده های غذایی رایگان مدرسه برخوردارند. این در حالی است که با طرح آموزشی دانشگاه اج هیل پس از 3.7 ماه آموزش اضافی این کودکان توانستند به یک حاصل 15.7 ماهه دست یابند. همچنین یافته ها نشان داد که آموزش در گروههای دو تا سه نفری نسبت به آموزش تکی بر روی این دستاورد تاثیری نداشت.

این کار اکنون توسط این دانشگاه به شکل دو برنامه «شمارش اعداد» و «@Number درجه یک» انجام شده که برای کمک به دانش آموزان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

پیوندها
نویسندگان
آمار وبلاگ

پارمیس فان