معلّم جزیره

در هر ملت چراغی است که به عموم افراد نور می دهد و آن معلم است.

معلّم جزیره

در هر ملت چراغی است که به عموم افراد نور می دهد و آن معلم است.

آموختن مفهوم حجم

آموختن مفهوم حجم : چه کسی بزرگترین مشت را دارد.؟

مشت چه کسی از همه بزرگترست ؟از افراد خانواده بخواهید تا در مسابقه مشت شرکت کنند.بزرگترین نسبی می باشد .اما معنی ریاضی آن بزگتریم حجم می باشد.این یک فعالیت بسیار جالب می باشد که در آن به کودک مفهوم حجم را خواهید آموخت

.
وسایل مورد نیاز:
• یک ظرف نسبتا بزرگ که مشت تمام افراد در آن جا بگیرد.
• مارکر پاک شدنی

روش کار:
1- ظرف را تا نیمه از آب پر کنید. با مارکر سطح آب را علامت گذاری کنید.
2- از کودک بخواهید دست خود را مشت کند و تا مشت در آب فرو ببرد.مجددا سطح آب را علامت بزنید.
3- از کودک بخواهید دست خود را از آب بیرون بیاورد. مقدار آبی که بین دو خط قرار گرفته نشان دهنده فضایی است مشت کودک اشغال کرده است.
4- حالا دست خود ، خواهر ، برادر ،‌پدر و... کودک را در آب قرار داده و علامت گذاری کنید.هر کس خطش از همه بالاتر باشد مشتش بزرگتره.
آیا می دانید: زمانیکه که انیشتن ریاضیدان یونان باستان ، در حوض آب پرید. متوجه شد که آب تا مقدار مشخصی بالا آمد.و این چنین شد که روشی جهت اندازه گیری حجم را اختراع کرد.داستان از این قرارست که زمانیکه انیشتن این موضوع را فهمید .لخت پرید وسط خیابان و فریاد زد:‌""Eureka"یعنی یافتم "خب اگه کودک شما با یادگرفتن این پدیده هیجان زده شد تعجب نکنید.!

نظرات 1 + ارسال نظر
امیرحسین 26 بهمن 1391 ساعت 07:10 ب.ظ http://www.tanvin.ir

سلام دوست عزیز. تی ان گیگ سیستم جدیدی است که به شما فضای 1 گیگابایت و پهنای باند 10 گیگابایت و امکانات جالبی ارائه میدهد و شما میتوانید با استفاده از این هاستینگ وب سایت خود را راه اندازی کنید. همین اکنون هاست رایگان و سایت جدید خود را افتتاح کنید. http://www.tngig.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد